3 Сигурни брокера за компенсации
На фона на Коронавирус, а и не само, авиолиниите отменят редица полети, за не малка част от които ние все пак можем да получим компенсация до 600 Евро според регулацията на ЕК *EC Regulation 261/2004). Обезщетението ни се полага дори и при полет, на който сме се качили, но е закъснял с 3 или повече часа. Прочетете анализа ни на ситуацията и вижте кои са напите три препоръчани брокера за компенсация.
Както вече знаете, имаме право на обезщетение до 600 Евро за полети през последните 3 години, които са:
- Отменени
- Закъснели с 3 или повече часа
- Полети, до които ни е отказан достъп поради “overbooking”
Често авиокомпаниите, дават като причина лошото време или някаква стачка. Важно е да се знае, че първо това може да не е реалната причина за отменения или закъснял полет и второ – дори и да е така, тя може да не е оправдателна и вие все пак да можете получите своето обезщетение. Съветът ни е да не се предавате.
Ето и двата основни варианта да се преборим за обезщетението ни.
Самостоятелна борба за компенсация
Както неведнъж сме описвали темата, ние имаме възможността да се борим самостоятелно за компенсацията си и да получим 100% от нейния размер. С някои авиолинии това става сравнително по-лесно, но в повечето случаи е необходимо да се въоръжим с много търпение и упоритост.
С текущата епидемия от Коронавирус ситуацията е още по затегната и най-вероятно отговорите на авиолинията ще закъсняват със седмици.
Ако се колебаете как да подходите в конкретния случай, вижте класацията AirHelp Score 2022, където авиолиниите са подредени по това колко зачитат правата на пътниците и колко лесно изплащат компенсации.
Заявяване на иск чрез брокер за компенсации
Вторият вариант е да заявите иска си чрез брокер за компенсации. В този случай, заявяването е безплатно, а брокерът ще удържи таксата си (стандартно 25-30% от размера на компенсацията) само в случаите, когато успее да се пребори за обезщетението Ви.
Фирмите, които се занимават с този тип дейност станаха изключително много в последно време. Ние все пак Ви препоръчваме да се доверите на най-доказаните и сигурни такива.
Ето и нашите три сигурни брокера за компенсации при отменени или закъснели полети:
1. AirHelp
AirHelp – Световният лидер в борбата за обезщетение при закъснели и отменени полети. Над 16 милиона пътници са им се доверили до момента. Успеваемостта им е висока, така че можете да им се доверите.
Можете лесно да проверите полета си тук:
2. FlightRight
FlightRight – Най-големият немски брокер и може би най-популярната в Европа компания за компенсации. Прави ни впечатление колко отблизо следят ситуацията с Коронавирус. Много бързо и лесно можете да проверите полета си с тях тук.
3. Claim Compass
ClaimCompass – Най-популярната компания в България. Предимството е че можете да въведете иска си и да кореспондирате с тях на български език. Ние имаме и интегрирана тяхната форма на сайта ни, където лесно можете да въведете данните на полета си.
С която и да е от трите препоръчани компании да продължите с иска си за обезщетение, в сигурни ръце сте и няма да сбъркате. В определени случаи, ако сте опитали с една от компаниите и не се е получило, можете да опитате ис някоя от другите две. Това се получава, тъй като всяка една от тях си има специални дестинации и законодателства, върху, които е фокусирана. Добър пример е по-специфичното законодателство на Бразилия.
Пожелаваме Ви успех!
TravelSmart
Свързах се с ClaimCompas, попаднах на човечец, който явно го мързеше да диша, даже на провери полета и т.н и ми каза че нямаме право на компенсация. Хубаво, ама аз чета и знам че имаме право – съответно около 50 души отидохме при claimhelp.eu…
Claim Compass са вдигнали безбожно комисионата си.
1.9. “ClaimCompass commission”: a commission equal to 35% (incl. VAT) of the total Compensation amount.
Да, взех пари от Bulgaria Air с тях, но все пак ми се струва много.
ClaimHelp ми помогна на мен, след като точно един от трите ви сигурни брокера не направи нищо по въпроса за полет от Катания до Спфия. Специално се връщам на статията, за да ви го кажа, че информацията ви е абсолютно невярна. Мога да ви покажа и копие на съдебното решение влязло в сила 12.02.23г. в моя полза със съдействието на адв. Балтийски, който беше невероятно отзивчив.
Точно ClaimHelp нищо не направиха. Проблема беше с TAP. Първо сам си дигнах иск за обещетение. Казаха ми, че е имало болен човек и затова е закъснял полета и се водело извънредно обстоятелство и не ни дължат обещетение. Поисках някакво доказатество да представят, но ме отсвириха. Тук отварям лека скоба. Въпросният полет излетя с 15мин закъснение от малко летище и кацна с 20мин закъснение и заради това си изпуснахме прекачването буквално за няколко минути и не бяхме единствените, имаше поне още две двойки със същият проблем.
Видях, че няма да стане без бой и реших да пробвам с ClaimHelp. Те дигнаха иск и превозвача им отговори със същата причина. Питах ги добре някакво доказатество дават ли да докажат, че това е станало наистина. Няма ло. Питам ги тогава те като фирма, която е специлизирана в това, не могат ли малко да ги натиснат нещо. Пак не. Питам ги да заведем дело тогава, казаха ми, че можели, но аз трябва да си го платя……. Питах ги накрая те за какво са ми. Да дигнат един иск и да се молят оператор Х да им зачете иска и да вземат едни пари ей така…
Казах си, че ще пробвам още един път вече с някоя голяма фирма. Пуснах иск през AirHelp и превозвача склони да ни плати. Става дума за 2х600 евро.
Ако някой иска мога да му покажа цялата комуникация – аз с превозвача, аз и claimhelp както и с Airhelp, да се види кой какво върши реално.
Благодарим за обратната връзка.
На тези от Colibra въобще не им работи приложението. Сввалих го, опитах се да добавя билети и не искаше въобще да и регистрира.
Възможно е да не функционира повече.
Това просто информативно го казвате или? Защото Colibra не е от предложенията в тази статия.