Коронавирус: Отмяна и промяна на полети

В тази публикация ще се опитаме да съберем на едно място информацията от всички по-популярни авиолинии в България относно възможностите за отмяна и промяна на полети поради Коронавирус епидемията. 

RyanAir

  • Всички полети от и за Италия са отменени за периода 14 Март – 09 Април 2020
  • Всички полети от и за Полша са отменени за периода 15 – 31 Март 2020
  • Отменени бъдещи полети„Всички клиенти, които трябваше да пътуват с отменен полет, получиха имейл, съдържащ информация относно техните права и как да получат възстановяване на платените за билет пари или безплатен транспорт.“ Michael O’Leary, Ryanair Group CEO
  • Неотменени бъдещи полети – „Ако летите с Ryanair, искаме да Ви уверим, че правим всичко възможно, за да сведем риска до минимум. Увеличихме много от нашите процедури отвъд предвиденото в протоколите, изисквани от властите:
    · Вечер почистваме интериора на всички наши самолети с болничен дезинфектант.
    · Нашият авиофлот е снабден с изключително ефективни HEPA (High Efficiency Particulate Arrestors) филтри, които отстраняват частиците във въздуха и ги свеждат до размера на микроскопични бактерии и вирусни клъстери (с ефективност по-добра от 99,99%).“ Michael O’Leary, Ryanair Group CEO
  • Безплатна промяна на датите за полетите Ви: Всички резервации за полети в периода 13 – 31 Март 2020 могат да бъдат променени без „такса за промяна на резервация“
    Ако има разлика в цената на билетите, то пътниците трябва да заплатят тази разлика.
    За да шромените резервацията си влезте в сайта на Ryanair и отидете в секция „Manage Booking“

Wizz Air

  • Всички полети от и за Италия, Полша, Литва, Латвия, Молдова, Украйна, Кипър, Естония, Косово и Израел са отменени
  • Всички полети от и за Русия са отменение с изключение на тези от и до Великобритания
  • Всички полети между Грузия и Германия/Испания/Франция са отменение до 03 Април

Ако имате полети до една от посочените по-горе дестинации, трябва вече да сте получили имейл със следните опции (официално съобщение на английски):

„If you are travelling to and from one of the above countries after 18 March (included) and your flight is cancelled due to the Government restrictions, 120% of the original fare will automatically be uploaded to the WIZZ account of the booking owner, with the amount to be used in the next 24 months for the purchase of Wizz Air products and services. You can also opt for a cash refund – which will take longer to complete – and will be informed about the necessary steps for a bank transfer or transfer to a bank card in a separate e-mail. In this case, customers will be eligible for 100% of the original fare. Those who made their bookings via travel agencies – including online travel agencies – should get in touch with the company from which they purchased their tickets“

Повече информация можете да получите тук: https://wizzair.com/bg-bg/aktualna-putnicheska-informatsiya

  • Отменени полети до други дестинации – Поради резкия спад в търсенето, някои полети до много други дестинации също са отменени.
    Wizz Air ще Ви изпрати имейл с възможност за промяна на датата или същите опции описани по-горе (100% връщане на сумата по банкова сметка или 120% в Wizz Credit)
    В тези случаи можете да се опитате да получите и допълнително обезщетение до 600 Евро. Препоръчваме Ви да ползвате услугите на FlightRight
  • Доброволен отказ от полет – Пътниците могат доброволно да се откажат от полета си и да получат част от сумата която са заплатили, като трябва да заплатят такса за отмяна на полет.

Bulgaria Air

  • Всички полети от и за Италия са отменени за периода до 04 Април 2020
  • Редуцира се броя на полетите до Франкфурт, Брюксел, Мадрид и др. дестинации
  • Предстоящи неотменени полети„Авиокомпанията завиши още повече хигиенните изисквания при почистването на самолетите си. Преди и след всеки полет пасажерският салон и санитарните помещения се почистват особено щателно със специални препрати. В тоалетните на самолетите на авиокомпанията са подсигурени топла вода, сапун и дезинфектанти. Качеството на въздуха в самолетите се гарантира от специални филтриращи системи HEPA, които осигуряват постоянна циркулация на термично обработен въздух до над 200 градуса, ограничавайки евентуално разпространение на каквато и била зараза по въздушен път.Екипажите на националния превозвач са запознати с всички препоръки на световните здравни и международните авиационни власти и са специално обучени да действат в случай, че се установи случай  на заразен с коронавирус COVID-19 на борда.“
  • Пътници с анулирани полети: „Всеки с анулиран полет може да остави своя билет с отворени дати за пътуване до края на годината, както и да избере новата директна дестинация от портфолиото на Националния превозвач, до която би искал да пътува. Въвежда се и възможност пътник да преотстъпи самолетния си билет на друг, желаещ да пътува.Паралелно с това всеки, който иска да препланира полета си или да преотстъпи билета си на друг, ще получи и възможност да избере безплатно една услуга от портфолиото на авиокомпaнията – upgrade до бизнес класа, превоз на 1 допълнителен бр. регистриран багаж до 23 кг, избор на седалка с повече пространство, превоз на домашни любимци или на непридружени деца.Ако пътник по анулиран полет желае да резервира нови дати за пътуването си и в същото време да направи резервация за друг пасажер, на същия полет, то цената на самолетния билет гарантирано от авиокомпанията няма да надвишава цената на билета на пътника по анулирания полет.До 10 април авиокомпанията предлага и възможност всеки пасажер да направи 1 безплатна промяна на датата/дестинацията на своето пътуване – от директните полети на „Българи Ер“ или да преотстъпи билета си на друг“

    Прочетете повече тук: https://www.air.bg/bg/novini/kak-bylgariya-er-se-griji-za-pytnicite-zasegnati-ot-anulaciite-pokraj-covid-19?fbclid=IwAR3EMq3itMy5ti7f1vKV7Zc7o9EAxCB9njuoEj8_qFagLDXe7FaLLWW6N7Y 

Lufthansa

  • Резервации преди 5 Март

Всички полети за периода до 30 Април, резервирани преди 05 Март могат да бъдат препланирани за нова дата до 31 Декември 2020 без такса.

  • Резервации направени между 05 и 12 Март (включително)

Всички полети за периода до 30 Април, резервирани в периода 05-12 Март могат да бъдат отменени без да се посочва нова дата, но нов полет трябва да бъде запазен до 01 Юни 02020 с дата на пътуване до 31 Декември 2020 без такса.

  • Резервации от 13 до 31 Март

Всички полети резервирани до 31 Март могат да бъдат препланирани за нова дата до 31 Декември 2020 без такса.

Qatar Airways

  • Всички засегнати пътници от международните рестрикции могат да променят резервацията си с други дати или дестинация, както и да претендират за пълно възстановяване на сумата похарчена за билета.

Повече информация можете да получите тук: https://www.qatarairways.com/en/travel-alerts/COVID-19-update.html 

British Airways

  • Без такси за промяна на резервация направена в периода 03 – 16 Март 2020

EasyJet

  • При отменен полет ще Ви бъде предложено пълно възстановяване на сумата или промяна на полета.
    За всички останали таксата за промяна на полет отпада.

Emirates

  • Без такси за промяна на резервация направена преди 31 Март 2020

Eurowings

  • Една безплатна промяна за полети до 30 Април и за всичко нови резервации до 31 Март 2020

KLM

  • Без такса за промяна на резервация направена преди 31 Март 2020 за полети до 31 Май 2020.

Turkish Airlines

  • Една безплатна промяна за определени полети.

…..

Продължаваме да следим ситуацията и да обновяваме публикацията с нова информация.

Ако не сте могли да се възползвате от вече изминал полет поради една или друга причина, можете да потърсите правата си за компенсация до 600 Евро с FlightRight.

Прочете и статията ни за това какво да правите при отменен полет поради Коронавирус.

TravelSmart